Uusi blogi: Family Meal

Mietitkö syökö perheesi hyvin? Saako lapsesi riittävästi tarvittavia ravintoaineita? Mietitkö, millainen ruoka on sekä hyvää että hyvää tekevää? Entä tarvitsemmeko ravintolisiä? Oletko sinäkin eksynyt ravintoneuvojen viidakkoon?

Saamme päivittäin ravintoon liittyviä uusia neuvoja, jotka ovat usein jopa ristiriitaisia. Mikä näistä pitää paikkansa? Vastauksia antaa kahden funktionaaliseen lääketieteeseen perehtyneen diplomiravintoneuvojan, Cecilian ja Marimiinan, kannustava, salliva ja ajankohtainen ravintoon ja koko perheen hyvinvointiin keskittyvä blogi, Family Meal.

Family Meal kannustaa syömään hyvin, joka päivä. Avainsanat ovat yhdessä ja joustavasti, sillä ruuan nauttiminen yhdessä vahvistaa tutkitusti suhteitamme toisiimme, ja vaikuttaa positiivisesti hormonitasapainoon. Joustavuus taas on kaiken ydin, sillä jokainen päivä on erilainen ja olosuhteet vaihtelevat. Näitä arvoja peilaten Family Meal haluaa tuoda selkeyttä ja yksinkertaisuutta sekavaan ravintoneuvojen viidakkoon.

Blogissa kerrotaan myös uusista ravintoon ja hyvinvointiin liittyvistä tutkimuksista, haastatellaan alan kiinnostavia ihmisiä, annetaan vaivattomia arjenkokoisia vinkkejä sekä inspiroidaan ja tuetaan jokaisen perheen kiireistä arkea muistuttamalla, ettei ruokailun tarvitse aina olla monimutkaista eikä täydellistä. Pääasia on, että pöydän ympäriltä löytyy ruokarauhaa ja rakkautta.

Meille tärkeää on, että koko perhe voi syödä hyvin, monipuolisesti ja ravintorikkaasti yhdessä nautiskellen, sillä perheessä on voimaa. Se voi olla enemmän kuin osiensa summa. 1+1=3. Tämän tilan saavuttamiseksi ja tämän yksinkertaisen ja silti niin monimutkaisen yhtälön ratkaisemiseksi syntyi Family Meal.

Nähdään lehden sivuilla ja Family Meal –blogissa osoitteessa perheenaika.fi,

terveisin Cecilia Portnoj ja Marimiina Pykälistö

Cecilia Portnoj on sosiologi ja diplomiravintoneuvoja. Cecilian missiona on kuuntelun, opastuksen ja tukemisen kautta auttaa ihmisiä löytämään hyvä olo. Hän kutsuu myös itseään terveellisten elämätapojen ja itsemyötätunnon puolestapuhujaksi. Syöminen on yksi perustarpeistamme, mutta myös mielihyvänlähde, siitä huolimatta se aiheuttaa harmaita hiuksia liian monen arjessa. Hyvinvoivan kehon perusedellytys on päivittäinen ravinteikas ruokavalio – toistuvat ruokavalinnat heijastuvat terveyteemme aina vuosien päähän. Terveellisestä ravinnosta tulisi huolehtia läpi elämän, jo pienestä pitäen. Perheet ja lapset ovatkin Cecilian erityisen huomion kohteena.
Marimiina Pykälistö on diplomiravintoneuvoja, joogaohjaaja ja toimittaja. Hän uskoo arjen pienten muutosten suureen voimaan. Marimiina uskoo myös kokonaisvaltaisuuteen, tasapainoon ja toistoon. Täydellinenkään ravinto ei riitä, jos elämästä puuttuu nautinto, luottamus, ilo ja yhteisöllisyys. Eikä se riitä, ellei sitä toisteta jatkuvasti arjessa. Tarvitsemme myös liikuntaa ja lepoa. Olemme kokonaisuuksia, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jossa jokaisella palasella on tärkeä tehtävä. Näiden palasten tulee olla tasapainossa.

Kuva: BigStockphoto

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com