Syö sateenkaari päivässä

Punainen väri:

Tomaatti, paprika, kirsikka, chili, mansikka, kirsikka, vadelma ja herukat, retiisi, granaattiomena, raparperi, verigreippi, vesimeloni

Keltainen/oranssi väri:

Appelsiini, paprika, lakka, porkkana, meloni, ananas, persikka, persimoni, kurpitsa, mango, aprikoosi, lanttu, greippi, sitruuna, papaija, passionhedelmä

Sininen/violetti väri:

Mustikat, vatukat, herukat, viinirypäleet, punakaali, punasipuli, luumu, munakoiso, viikuna, punajuuri

Vihreä väri:

Pinaatti, parsakaali, lehtikaali, lehtisalaatti, mangoldi, avokado, latva-artisokka, parsa, ruusukaali, nokkonen, savoijinkaali, chili, paprika, herneet, kiivi, purjosipuli, limetti, sokeriherne, basilika, kesäkurpitsa, päärynä, omena, selleri, viinirypäle, fenkoli

Cecilia Portnoj on sosiologi ja diplomiravintoneuvoja. Cecilian missiona on kuuntelun, opastuksen ja tukemisen kautta auttaa ihmisiä löytämään hyvä olo. Hän kutsuu myös itseään terveellisten elämätapojen ja itsemyötätunnon puolestapuhujaksi. Syöminen on yksi perustarpeistamme, mutta myös mielihyvänlähde, siitä huolimatta se aiheuttaa harmaita hiuksia liian monen arjessa. Hyvinvoivan kehon perusedellytys on päivittäinen ravinteikas ruokavalio – toistuvat ruokavalinnat heijastuvat terveyteemme aina vuosien päähän. Terveellisestä ravinnosta tulisi huolehtia läpi elämän, jo pienestä pitäen. Perheet ja lapset ovatkin Cecilian erityisen huomion kohteena.
Marimiina Pykälistö on diplomiravintoneuvoja, joogaohjaaja ja toimittaja. Hän uskoo arjen pienten muutosten suureen voimaan. Marimiina uskoo myös kokonaisvaltaisuuteen, tasapainoon ja toistoon. Täydellinenkään ravinto ei riitä, jos elämästä puuttuu nautinto, luottamus, ilo ja yhteisöllisyys. Eikä se riitä, ellei sitä toisteta jatkuvasti arjessa. Tarvitsemme myös liikuntaa ja lepoa. Olemme kokonaisuuksia, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jossa jokaisella palasella on tärkeä tehtävä. Näiden palasten tulee olla tasapainossa.

Kuva: Bigstockphoto

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com